První kemp nově se tvořící reprezentace ČR pohledem Jardy Markytána

04.02.2018 15:26

Všichni hráči jsou špičkově vybavení, říká po reprezentačním kempu Jaromír Markytán

Datum: 04. 02. 2018
Autor: Filip Červinka  
  • Soustředěnost Jaromíra Markytána v popředí byla na kempu znatelná.

O víkendu 3. - 4. února se v plzeňské kryté komfortní hale uskutečnilo soustředění nově se tvořícího národního týmu pro mistrovství světa, jež se v roce 2019 rozhoří ve slovenských Košicích. Na herní kemp byl dodatečně pozván i hokejbalista prvoligových Prachatic Jaromír Markytán, který však bez reprezentačních zkušeností není, jelikož se v roce 2014 stal juniorským vicemistrem světa, kde ho na MS vedl právě současný lodivod seniorské reprezentace Jiří Mašík.

Prvoligový hokejbalista z Prachatic Jaromír Markytán byl dodatečně pozván na první reprezentační soustředění poté, co se z něho musela vinou zranění či nemoci omluvit řada hokejbalistů. Pozvánka ho tak musela mile překvapit a potěšit. "Opravdu hodně mě to potěšilo. Je dobře i pro první ligu, že si kluci z první ligy mohou vyzkoušet úroveň reprezentace," má radost vytáhlý forvard. "I když mě postihla chřipka, tak jsem si to nemohl zase tolik užít, i přesto jsem ale opravdu šťastný," upozorňuje na potíže spojené s aktuální chřipkovou epidemií.

Prachatice šly v poslední době neuvěřitelně nahoru a ve druhé nejvyšší soutěži se rozhodně neztratily, ba naopak. Takže i jeho spoluhráči museli být rádi z nominace svého kumpána. "Všichni z Prachatic z toho mají velkou radost. Nějaké gratulace mi přišly, rodina mi to moc přeje. I kluci z Kladna (kde Markytán nastupoval za dorost i muže pozn. aut.) se těšili, že se uvidíme, tři roky jsem v Kladně totiž bydlel, studoval jsem tam vysokou školu a jsem tudíž rád, že jsem je viděl," praví s potěšením Jaromír Markytán.

Hodně mě limitovala nemoc. Po první třetině jsem si myslel, že to nezvládnu

Soustředění nově se tvořícího národního týmu mužů bylo zajisté oproti tréninkovým jednotkám v klubu rozdílné. "Absolutně velký rozdíl. K vidění byla vysoká úroveň, jelikož jsou všichni hráči špičkově individuálně vybavení, je to úplně něco jiného," přiznává bez okolků Markytán. "Bylo sice znát, že nejsme sehraní, ale jsem moc rád, že jsem na kempu mohl být," dodává s velkou radostí.

Herní kemp národního týmu musel být pro hráče těžký, jelikož jsou rozjeté zimní přípravy a hokejbalisté mají za sebou dlouhé období bez hokejek v rukách. "Nejvíce mě trápila moje nemoc. Po první třetině vzájemného zápasu jsem si říkal, že to nemůžu zvládnout, ale poté to dost rychle přešlo, zvyknul jsem si na tempo, takže mě opravdu nejvíce limitovala chřipka a potom rychlost," přiznává Jaromír Markytán. "Je znát, že v reprezentaci není na nic čas, míček musí rychle od hokejky," zdůrazňuje.

Reprezentace je minimálně o jednu třídu výš

Všichni členové reprezentační družiny na sobě musí neustále pracovat, protože probojovat se do reprezentace není za zásluhy, ale hráči musí oplývat výtečnou formou. "Jednoznačně zapracuji na fyzičce. Vždy je komplexně co vylepšovat. Rozhodně se také musím i nadále zaměřovat na práci s hokejkou," vypočítává Markytán. "Často ale střídám pozice mezi útočníkem a bekem, takže záleží, kde zrovna nastupuji. V reprezentaci se ale jedná o hokejbal rozdílný minimálně o jednu třídu výš," má jasno univerzál, který nemá problém nastupovat na obou koncích hřiště.

Jaromír Markytán, juniorský vicemistr světa z roku 2014, bydlel na pokoji s Václavem Šlehoferem z Dobřan, jenž také prošel mládežnickými reprezentačními výběry. "Je to suprový kluk. Hodně jsme si spolu popovídali a ten čas byl moc fajn," praví spokojeně hokejbalista Prachatic. "Je to hodně vtipný kluk. Probrali jsme i hokejbalové věci jako halu v Dobřanech, kde se staví nové krásné hřiště," prozrazuje Markytán. "Říkal mi, jak bude vypadat a také se těší na další zápasy v jarní části jako já až se potkáme ve vzájemném utkání v Prachaticích nebo u nich v nové hale," uzavírá rozhovor talentovaný hokejbalista s nemalým reprezentačním potenciálem.   

Širší nominace reprezentace mužů:

Brankáři: Petr Mikl (HC Kert Park Praha), Jiří Návara (HBC Plzeň), Jan Šimara (SK Hokejbal Letohrad), Jan Jirotka (HBC ALPIQ Kladno).
Obránci: 
Jakub Haisman (všichni HBC ALPIQ Kladno), Jan Blaško (HC Kert Park Praha), Ondřej Benedikt, Lukáš Hanuš, Lukáš Vodrážka (všichni HBC Plzeň), Roman Krejčí, Lukáš Vlasák (všichni HBC Autosklo-H.A.K. Pardubice), Petr Švanda, Tomáš Jiřík (oba HBC Hradec Králové 1988), Matěj Prokš, Tomáš Chyba (oba HBC Rondo Most), Jan Pospíšil (HBC Rakovník), Tomáš Kudela (Oberwil Rebells, SUI), David Šperl (HC ŠD Písek).
Útočníci: 
Daniel Hnízdil, Dominik Barnošák, Radim Štěpánik, Martin Špaček, Radek Šíma, David Šrámek (všichni HBC ALPIQ Kladno), Martin Kruček, Tomáš Wróbel, Tomáš Fejfar, Dalimil Zvonek (všichni HC Kert Park Praha), Daniel Pejchar, Marek Švarc (všichni HBC Plzeň), Ondřej Březina, Josef Česák (oba HBC Autosklo-H.A.K. Pardubice), Jan Bacovský, Jan Fišer (oba HBC Hradec Králové 1988), Marek Chytrý, Vladimír Bačák, Matěj Prokš (oba HBC Rondo Most), David Hejtmánek (SK Kometa Polička), Václav Šlehofer ml. (TJ Snack Dobřany), Martin Pala (HbK Karviná), Ondřej Lux (SK Hokejbal Letohrad), Jan Kaluža (SK Sudoměřice), Miroslav Franěk (TJ KOVO Praha), Jaromír Markytán (Prachatice), Milan Schnaubelt (HBC Rakovník).